vineri, 15 februarie 2008

Animale

Poate m-am grabit putin cand am declarat blogul asta ca fiind despre animale. Sau poate nu. Ideea care mi-a trecut prin cap atunci a fost una simpla: sa scriu despre ceva la care ma pricep, fiind biolog. In plus suntem inconjurati de animale, si as avea ce scrie, m-am gandit. Si cam asa si e, desi in Bucurestiul asta numai la animale nu ne sta noua gandu'.

Azi noapte am venit de la facultate spre casa si, pe Splai, la podul Hasdeu am vazut un sobolan, zis si Rattus norvegicus.

Pe malurile Dambovitei, ctitorite cu un gust si eficienta indoielnica in "Epoca de Aur", exista o populatie considerabila de astfel de rozatoare. Daca va plimbati, noaptea mai ales, pe trotuarul care margineste malul, veti observa negresit cel putin un exemplar.

Am vazut unii care chiar asteapta rosul pentru masini si verifica daca nu a aruncat cineva ceva din masina. Pentru ca, la asta vroiam sa ajung, animalele pot fi de mai multe feluri. Poate sobolanii or fi dezgustatori, dar ei prospera pe baza unor alt fel de animale, mai dotate neuronal, dar deficitare in educatie si in folosirea neuronilor.

Unii pur si simplu nu isi dau seama ca nu ne mai aflam in paleolitic, cand nu aveam ambalaje si aglomerari urbane. Acesti oameni au nevoie de educatie si amenzi care sa le bage in cap ideea simpla ca ambalajele actuale nu sunt biodegradabile si ca gunoaiele aruncate in mijlocul orasului nu se dezintegreaza spontan la contactul cu solul. Asa ca, daca sobolanii nu va plac, puteti sa nu faceti ca animalele urbane cu 2 picioare, si sa aruncati gunoaiele la pubele. In plus incercati sa nu aruncati mancare, pentru ca astfel hraniti animale care nu isi au locul in orase. Asta totusi nu inseamna sa nu va hraniti pisica. :D Spor!

Niciun comentariu: